Sprzedaż falowników
Wyróżnij wpis w katalogu
Po włączeniu stycznika SL zamyka się obwód cewki przekaźnika PON, który zwiera swoje zestyki w obwodzie cewki stycznika N, a także w obwodzie cewki stycznika SH.
Przy ustawieniu sterownika w położeniu zerowym wyłącza się stycznik SL i zwiera się zestyk stycznika SH w obwodzie twornika przetwornicy; wskutek tego następuje hamowanie silników indukcyjnych.
Przebieg hamowania jest sterowany w funkcji czasu w zależności od ustawienia przekaźnika PON, który zamyka obwód styczników N i SH. Po upływie nastawionego czasu przekaźnik PON zwalnia swoją zworę i następuje przerwanie procesu hamowania.
Przy ustawieniu sterownika w położeniu „w tył" cały proces rozruchu i hamowania przebiega analogicznie, lecz przy przeciwnym kierunku wirowania silników.
Sterownik można od razu przesunąć z położenia „naprzód" w położenie „w tył". Wtedy nawrót napędu elektrycznego nastąpi samoczynnie po ukończeniu hamowania.
Stronę fizyczną nowego sposobu hamowania można przedstawić następująco.
W czasie hamowania zmniejsza się prędkość twornika przetwornicy, z którą się liniowo wiąże zmiana napięcia i częstotliwości na pierścieniach. Powoduje to zmniejszenie prędkości wirujących pól magnetycznych silników indukcyjnych. W okresie hamowania prędkości wirników są więc większe niż prędkości wirujących pól magnetycznych silników i poślizg staje się mniejszy od zera.
- Aktualizacja - data: 01.10.2015, godz: 09:03
- Ilość wyświetleń: 1516
- ID strony w katalogu: 5232
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Podobne słowa kluczowe
przekładnie, regulacja napędów, motovario, reduktory, styczniki, falowniki omron, silniki, Softstarty, falownik, falowniki, lenze
Kategorie
Zareklamuj stronę websystem.pl:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Falowniki - serwis
Montaż komór łukowych i elektromagnetycznych układów wydmuchowych
Komory łukowe
Zasadniczym zagadnieniem występującym przy montażu komór łukowych jest prawidłowe ustawienie ich względem układu stykowego. Ścianki, przegrody i inne części komory nie mogą dotykać ruchomych części mechanizmów stykowych i innych oraz powinny być od nich oddalone na odległość podaną w rysunkach.
W komorach łukowych o wydmuchu magnetycznym, stalowe nabiegunniki magnetowodów powinny przylegać ściśle bez szczelin do powierzchni czołowych rdzeni układu magnetycznego wydmuchu.
Komory powinny dawać się łatwo nakładać na aparaty jak również zdejmować, zapewniając zarazem pewne osadzenie.
Montaż prostych konstrukcji istniejących komór łukowych może być zautomatyzowany np. w BHHłiT Elektromasz w Charkowie skonstruowano automat do komór łukowych składających się z fibrowych płyt bocznych i stalowych płytek dejonizacyjnych. Takie komory stosuje się w wyłącznikach samoczynnych.
Z praktyki zagranicznej znana jest automatyczna linia do montażu podobnych komór łukowych w firmie Westinghouse w USA.01.10.2015 godz.: 08:29 wyśw.: 1445 ID str.: 5203 Więcej -
Porównaj falowniki
Przy momencie obciążenia (sterowanych silników), zmieniającym się ze zmianą prędkości, wymaganą zależność między napięciem i częstotliwością można uzyskać, zmieniając jednocześnie: napięcie doprowadzone do twornika i prąd wzbudzenia przetwornicy.
Charakterystyki mechaniczne silników zasilanych napięciem z takiej przetwornicy są bardziej sztywne, niż przy zasilaniu z innych przetwornic maszynowych, ponieważ obciążenie bierne jednotwornikowej przetwornicy, obciążonej silnikami indukcyjnymi wytwarza reakcję wzdłużną twornika. Reakcja wzdłużna twornika wywołuje osłabienie strumienia magnetycznego przetwornicy; zwiększa się więc jej prędkość obrotowa, a tym samym i częstotliwość. Układ ten zapewnia płynny rozruch, regulację prędkości w szerokich granicach i stabilne małe prędkości przy zmianie momentu obciążenia silników od zera do wartości znamionowej.
Przetwornica jednotwornikowa pracuje w układzie pracy falownikowej, w którym warunki komutacji i stabilność są korzystniejsze w porównaniu z pracą prostownikową.
Nawrót silników indukcyjnych w tym układzie można przeprowadzić przez przełączenie faz silników, lub przez zmianę kierunku wirowania twornika przetwornicy.
W układzie z przetwornicą jednotwornikową dość ważne jest hamowanie silników indukcyjnych w celu zatrzymania i nawrotu.01.10.2015 godz.: 09:01 wyśw.: 1568 ID str.: 5230 Więcej -
Metrowag.com.pl automatyka przemysłowa
W Gdańsku mieści się siedziba firmy METRO-WAG, która od wielu lat zajmuje się produkcją i serwisowaniem wag różnego typu. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w wagach stosowanych w branży chemicznej, spożywczej, farmaceutycznej, przetwórczej i przemysłowej. Zajmuje się także projektowaniem i wykonywaniem urządzeń pomiarowych, sterujących, transportujących i dozujących. Firma zapewnia profesjonalizm, fachowe doradztwo oraz konkurencyjne ceny usług. Po więcej szczegółów na temat oferty i działalności lub w celu skontaktowania się, wystarczy wejść na stronę internetową.
07.11.2020 godz.: 19:19 wyśw.: 495 ID str.: 15529 Więcej