Wymiary falowników
Wyróżnij wpis w katalogu
Można wymienić następujące przykłady mechanizacji czynności ślusarskich:
1. Usunięcie nierówności z odlewów i szwów spawalniczych:
a) na małych częściach — na szlifierkach zgrubnych i taśmowych;
b) na dużych powierzchniach — za pomocą przenośnych pneumatycznych i elektrycznych dłut, pilników kształtowych, frezarek lub maszyn z wirującymi pilnikami.
2. Obróbka otworów jak np. wiercenie, rozwiercanie, gwintowanie itp.
a) w małych częściach i podzespołach — na maszynach stołowych.
b) w dużych częściach i podzespołach — za pomocą przenośnych
wiertarek elektrycznych i pneumatycznych.
3. Docieranie pierścieni tłokowych i zaworów pneumatycznych (np. wysokonapięciowych lub trakcyjnych) należy wykonywać na maszynach docierających lub w przypadku, gdy takich nie ma (np. w produkcji małoseryjnej) za pomocą narzędzi mechanicznych o ruchu nawrotnym (zamiast docierania ręcznego).
4. Przy produkcji wielkoseryjnej i masowym montażu potokowym pełną obróbkę części, a w tym i czynności ślusarskie wykonuje się w wydziałach obróbczych i wytwórczych. Wówczas w wydziałach montażowych wykonuje się tylko czynności montażowe i połączenia elektryczne.
- Aktualizacja - data: 01.10.2015, godz: 08:46
- Ilość wyświetleń: 1662
- ID strony w katalogu: 5220
- Link nie działa? / Spam? - Kliknij
Podobne słowa kluczowe
lenze, Softstarty, falownik, styczniki, silniki, regulacja napędów, falowniki omron, przekładnie, motovario, reduktory, falowniki
Kategorie
Zareklamuj stronę www.falownik.net:
Zobacz podobne wpisy w tej kategorii:
-
Przekładnie ślimakowe
Należy przewidzieć urządzenia regulacyjne dla dokładnego ustalenia wymiarów aparatu czy węzła w stanie zmontowanym. Każda konstrukcja aparatu czy zespołu powinna być poddana analizie wymiarowej (obliczeniu ciągów wymiarowych).
6. Obróbka mechaniczna w procesie montażu nie powinna być przewidywana, a w ostateczności powinna być możliwie niewielka.
7. Montaż części i podzespołów, a także przewodów nie powinien być zbyt skomplikowany. Miejsca połączeń powinny być łatwo dostępne.
8. Należy umożliwić obserwację najbardziej odpowiedzialnych lub najszybciej zużywających się części i podzespołów oraz ich regulację (nacisk styków, siły sprężyn itp. ).
Zakończenie
Technologia produkcji aparatów elektrycznych, jak też technologia maszyn i innych wyrobów, szybko rozwija się i doskonali. Stare metody są zastępowane nowymi.
Należy zawsze mieć na uwadze te okoliczności przy studiowaniu zagadnień technologicznych, a przy opracowywaniu nowych procesów technologicznych starać się wyzyskać nowe drogi i metody doskonalenia technologii.01.10.2015 godz.: 08:35 wyśw.: 1254 ID str.: 5215 Więcej -
Porównaj falowniki
Przy momencie obciążenia (sterowanych silników), zmieniającym się ze zmianą prędkości, wymaganą zależność między napięciem i częstotliwością można uzyskać, zmieniając jednocześnie: napięcie doprowadzone do twornika i prąd wzbudzenia przetwornicy.
Charakterystyki mechaniczne silników zasilanych napięciem z takiej przetwornicy są bardziej sztywne, niż przy zasilaniu z innych przetwornic maszynowych, ponieważ obciążenie bierne jednotwornikowej przetwornicy, obciążonej silnikami indukcyjnymi wytwarza reakcję wzdłużną twornika. Reakcja wzdłużna twornika wywołuje osłabienie strumienia magnetycznego przetwornicy; zwiększa się więc jej prędkość obrotowa, a tym samym i częstotliwość. Układ ten zapewnia płynny rozruch, regulację prędkości w szerokich granicach i stabilne małe prędkości przy zmianie momentu obciążenia silników od zera do wartości znamionowej.
Przetwornica jednotwornikowa pracuje w układzie pracy falownikowej, w którym warunki komutacji i stabilność są korzystniejsze w porównaniu z pracą prostownikową.
Nawrót silników indukcyjnych w tym układzie można przeprowadzić przez przełączenie faz silników, lub przez zmianę kierunku wirowania twornika przetwornicy.
W układzie z przetwornicą jednotwornikową dość ważne jest hamowanie silników indukcyjnych w celu zatrzymania i nawrotu.01.10.2015 godz.: 09:01 wyśw.: 1603 ID str.: 5230 Więcej -
Sprzedaż falowników
Po włączeniu stycznika SL zamyka się obwód cewki przekaźnika PON, który zwiera swoje zestyki w obwodzie cewki stycznika N, a także w obwodzie cewki stycznika SH.
Przy ustawieniu sterownika w położeniu zerowym wyłącza się stycznik SL i zwiera się zestyk stycznika SH w obwodzie twornika przetwornicy; wskutek tego następuje hamowanie silników indukcyjnych.
Przebieg hamowania jest sterowany w funkcji czasu w zależności od ustawienia przekaźnika PON, który zamyka obwód styczników N i SH. Po upływie nastawionego czasu przekaźnik PON zwalnia swoją zworę i następuje przerwanie procesu hamowania.
Przy ustawieniu sterownika w położeniu „w tył" cały proces rozruchu i hamowania przebiega analogicznie, lecz przy przeciwnym kierunku wirowania silników.
Sterownik można od razu przesunąć z położenia „naprzód" w położenie „w tył". Wtedy nawrót napędu elektrycznego nastąpi samoczynnie po ukończeniu hamowania.
Stronę fizyczną nowego sposobu hamowania można przedstawić następująco.
W czasie hamowania zmniejsza się prędkość twornika przetwornicy, z którą się liniowo wiąże zmiana napięcia i częstotliwości na pierścieniach. Powoduje to zmniejszenie prędkości wirujących pól magnetycznych silników indukcyjnych. W okresie hamowania prędkości wirników są więc większe niż prędkości wirujących pól magnetycznych silników i poślizg staje się mniejszy od zera.01.10.2015 godz.: 09:03 wyśw.: 1575 ID str.: 5232 Więcej